Teško mi je sa sigurnošću govoriti o tehničkoj kvaliteti obrađenog filma, a da taj film nisam imao u rukama. Ove slike koje prilažeš su digitalizirani otisci negativa tj. digitalna slika u koju je software umiješao svoje prste. Film se čita samo vizualnim pregledom negativa.
Ipak, i ovo digitalizirano izdanje filmskog negativa govori da je izbor filma bio loš za ovaj motiv. Ilford PANF Plus je film relativno niske osjetljivosti, koji ima izražen kontrast i jako sitno zrno. Ekspozicijom si mu dodao 3 blende koje ovaj film nije u mogućnosti pokazati push procesom, radi ionako već strme gradacijske krivulje (1. fotografija). To je vidljivo u sjenama koje su duboke i neprorađene (3. fotografija). Bolje da nisi imao narančasti filter, jer bi stvar još više eskalirala. Ilford za ovaj film navodi samo malu mogućnost podekspozicije od 1/3 blende, dok preporučuje preekspoziciju od najviše 1 blende. Navedene vrijednosti razvijanja pod kraćim ili dužim vrijednostima ekspozicije od preporučenih, su dane za samo zabunom napravljene podekspozicije ili preekspozicije, da bi se spasio negativ i dobila kakva-takva slika.
Na ovim slikama glavni nedostatak je izostanak kratke brzine zatvarača, koja bi ti dala fine, iznijansirane tonske detalje u svjetlini morske pjene (3., 4. i 5. fotografija). To ti je mogao osigurati samo visoko osjetljivi film. Kombinacija s filtrima (žutim, narančastim ili crvenim) je stvar za eksperimentiranje pri određenim svjetlosnim uvjetima, ali ideja je dobra.
Prilažem dvije tabele, jednu od Ilforda, a drugu od Fome, da ti se nađu pri ruci.
jć