Cilj ove vježbe je naučiti raspoznati informativni od emotivnog pristupa u izradi, odnosno čitanju fotografske slike.
U informativnom pristupu pokušavamo objekte u kadru snimiti na način koji je razumljiv svakom gledatelju, te prenijeti što više informacija o tim objektima. Imajući to u vidu, izabrat ćemo svjetlo, kadar, perspektivu i ekspoziciju koje će tu našu namjeru najbolje ostvariti.
Za razliku od informativnog, emotivni pristup će u prvi plan staviti likovne elemente slike: liniju, ton, boju, teksturu, ritam, oblik i sl. Vodeći računa o izražajnosti tih elemenata, transformiramo informaciju iz faktografskog prostora u svijet simbola, čije vrijednosti su univerzalne.
Razumijevanje ove vježbe može nas naučiti puno toga o fotografiji u samo pet slika.
Vaš pristup pri odabiru motiva za ovu vježbu je bio pogrešan. U tri fotografije koje prikazuju grupu mladića raspoznajemo samo "zoom efekt", iako bi, kroz te tri slike, trebali vidjeti sve ono što sam napisao u uvodu.
Prva fotografija, na kojoj je krošnja stabla stavljena u poseban okvir, pokazuje da niste dovoljno dobro razumjeli vježbu. U okviru bi trebalo biti cijelo stablo kao samostalan objekt, odnosno, kompletna prva fotografija je napravljena kao informacija o stablu. Ona bi, u drugom kontekstu, mogla biti druga slika po redu, u ovoj vježbi.
Peta fotografija, koja objašnjava emociju na jedan banalan način, je jedina uspjela ispravno prenijeti poruku.
Vježbu ne prihvaćam (petu fotografiju možete iskoristiti).
jć