Koristeći jedan izvor svjetla sa strane za ovaj portret, kako si sam rekao, dobio si dramatičan učinak. Koliko takav učinak se može "pomiriti" s uživanjem u cigareti, ostavljam tebi da procijeniš. Ono što mene ponajviše smeta na ovim portretima su nedovoljno iskontrolirani detalji koje ovako dramatično svjetlo ostavlja na modelu. Sjena je duboka i oštra, te kao takva neprimjerena za ovu osobu. Veličina i položaj sjene s obzirom na detalje lica, posebno na drugoj i trećoj fotografiji, su loše izvedeni. Očima nije posvećena dovoljna pažnja na prve dvije fotografije. Na trećoj slici one dobivaju sposobnost komunikacije s promatračem. Jedna reflektirajuća ploha s prednje strane bi pomogla proraditi sjenu i detalje u i oko očiju (ali opći utisak ne bi značajnije popravila). Na prve dvije fotografije postoji još nekoliko detalja koji "bodu" oči. Položaj ramena je više nego loš, a zahvaljujući ovom svjetlu poprima neprirodan oblik, te se "gura" u prvi plan. Cigareta na prvoj fotografiji je nedovoljno izražena, a ovako postavljena gubi značaj, te predstavlja smetnju na slici. Čija je ruka koja drži cigaretu? Na drugoj fotografiji je to dim koji izlazi kroz usta. Pošto na toj slici ne postoji kontekst koji "opravdava" taj dim, onda on izaziva zbunjujući učinak kod promatrača. Naušnice i majica s naglašenim detaljem nekog crteža su dodatni detalji o kojima nije vođeno računa.
Kako vidiš, puno je tu materijala za popravak, a da se lampe u pozadini nisam ni dotakao. Treća fotografija je, zahvaljujući pogledu i povećanom izrezu, na tragu prihvatljivog portreta. Uz bolju kontrolu sjene i položaja ramena, ta slika bi bila prihvatljiva.
Fotografija sa sjemenkama je loše komponirana. Čini mi se da si se više bavio problemom bijele pozadine nego objektom snimanja. To je urodilo plodom, pa je bijela pozadina došla u samo središte slike i našeg interesa. Time je naša pažnja, umjesto sjemenkama, posvećena bjelini pozadine. Rješenje se nalazi u drugačijoj kompoziciji slike. Izbor izolirane dubinske oštrine je tvoj odabir kao autora, ali vodi računa da takav kreativni element mora imati pokriće u kompoziciji slike.
Bijele bočice su loše osvijetljene. Puno svjetla dolazi s pozadine, što za učinak ima pojavu duple sjene. Niti odnosi svjetla s prednje strane nisu dobro izbalansirani, tako da bočice gube volumen. Glavni problem na ovoj slici je položaj i jakosni odnos među svjetlima. Iako si bočice posložio, vodi računa o svakom detalju, pa tako i o položaju prve bočice s lijeve strane.
Slika kamere pati od istog problema kao i gornja slika s bočicama. Pošto je ovaj objekat taman, loš učinak pozadinskog svjetla možeš vidjeti na gornjim rubovima objekta. Taj dio je pregoren. Tekstura materijala je neprepoznatljiva. Općenito, loše svjetlo.
Ako je tvoja namjera bila snimanje stakla, tada si trebao uzeti stakleni predmet. Ovaj mali akvarij, radi objekata u posudi je nešto sasvim drugo. Osvijetljena pozadina je rješenje za ovaj tip snimanja, ali za to moraš imati bolje uvjete nego je to ovdje slučaj. Takav je moj dojam.
I na posljednjoj snimci si se više bavio pozadinom a manje objektom snimanja. Svjetlo na modelu je izrazito plošno, pa je lice izgubilo volumen i pretvorilo se u palačinku. Jedina sjena je ona od slušalice s mikrofonom. Glavu si smjestio u sam centar slike, što ne smatram najboljim izborom. I na tako "centriranoj" kompoziciji, očima koje plijene pažnju opasno se suprotstavlja crveni trapez u donjem desnom uglu.
Bez obzira na to što sam na ovim slikama pronašao dosta zamjerki, drago mi je da "treniraš" sa svjetlom. Fotografija se najbolje uči na greškama, po mogućnosti svojim.
jć