Moram ti reći da si me malo zabrinuo s onim mailom, ali kad sam vidio ove radove malo mi je laknulo. Što reći?
Bravo majstore!
Ovih 25 fotografija pokazuju različite tehnike snimanja: od crno-bijele dokumentarne fotografije i poigravanja s kompozicijskim elementima koji tvore jednostavne kompozicije geometrijske apstrakcije (1505; 3485), do dokumentarne fotografije u boji, snimaka pejsaža ili insceniranih motiva s modelom. Na prvi pogled uočljiva je maestralna upotreba svjetla. Neki snimci naprosto plijene sa svjetlosnim efektima (3037; 4568; 4759; q), neki izražajnom upotrebom tonaliteta (1190; 1462; 2083; 3105).
Raduje me pomisao da si stvorio poseban odnos prema dokumentarnoj fotografiji. To je, bila i ostala, esencija fotografskog izraza. Koliko li je potrebno riječi da bi se ispričala priča sa slike: 2999. Izvanredan motiv kojeg si zaokružio u čvrstu i nedvosmislenu kompoziciju.
Ne mogu zamisliti bolju ilustraciju za naslovnu stranu pripovijetke Duga od Dinka Šimunovića, nego je tvoja fotografija 3037.
Zanimljivi motivi iz neuobičajenih perspektiva na fotografijama: 2555 i 2625, su besprijekorno uokvireni u sadržajne kompozicije.
Kao što sam na početku napisao, laknulo mi je, jer vidim da si fotografski napredovao. Sve ono što je bilo primjetno dok si bio u školi, što se dalo naslutiti kroz tvoje radove, ovdje je dobilo potvrdu. Imaš oko koje jasno primjećuje sve nijanse svjetla. Kadrovi su jasni i čvrsti, dok elemente koji grade sliku imaš pod svojom kontrolom.
Usprkos poslu kojeg obavljaš, a koji je sasvim druge prirode, trebao bi malo porazmisliti što učiniti s ovim radovima. Ne bi bilo naodmet da s njima upoznaš širu javnost. Preko neke izložbe, na primjer. Razmisli malo o ovoj ideji!
Drago mi je da si mi pokazao radove, a ja bih te zamolio za dopuštenje da neke od njih mogu koristiti kao ilustraciju na predavanjima. Naravno, uz navođenje imena autora, kako je i običaj.
jć