Jako sam ti zahvalan za ovaj post jer na ovim fotografijama koje prilažeš su jasno prepoznatljivi motivi koje dosta ljudi vidi kao ritam boje, a oni to nisu ili bar nisu u dovoljnoj mjeri.
Pođimo redom:
Na prvoj fotografiji kao formalni motiv slike prepoznajemo kupe, odnosno krov koji nam se nameće kao zaključak.
Stvarni motiv slike, uz optičku neoštrinu, je tonski ritam koji se prepoznaje u ritmičnoj izmjeni svjetla i sjene. Boja ovdje nije u ritmu, jer se nalazi u jednom komadu. To je neprekinuti niz crvenih kupa.
Drugi motiv je vrlo sličan prvom primjeru, s tom razlikom što su pojedini objekti na slici, tu i tamo, minimalno odvojeni, pa je samom tom činjenicom i ritam boje naznačen. Kažem naznačen, ne izražajan, jer ritam boje nije ono što ovdje prepoznajemo kao stvarni motiv slike. Uz izraženu optičku neoštrinu, tonski ritam je prepoznatljiv kao stvarni motiv na ovoj fotografiji.
Treća, četvrta i peta fotografija su ispravni odgovori na ovaj fotografski zadatak. Biram treću kao najbolji primjer između njih. Tu je jasno naznačeno ponavljane boje, to je ono što nam je najuočljivije na ovoj slici. Ritam boje je stvarni motiv ove fotografije.
Posljednja, šesta fotografija, je zabilježila dio starog rimskog vodovoda koji je dovodio vodu iz rijeke Jadro u Split. To je formalni motiv ove slike. Stvarni motiv, uz naglašenu linearnu kompoziciju, je ritmično ponavljanje lukova mosta, što možemo prevesti na likovni jezik kao linijski ritam. Na slici su naznačeni ritmovi boje, ali to je ritam u nastajanju, nedovoljno razvijen na samoj slici, tako da ga ne možemo okarakterizirati kao stvarni motiv slike. Radi se o ponavljanju tople žute boje na dva mjesta ispod lukova mosta i nebeskog plavetnila, dakle plave boje smještene u dva trokuta različitih veličina.
Nadam se da će ovi primjeri pomoći ostalima koje čeka ovaj zadatak, jer je baš ritam boje iz nekog razloga teško uočljiv kao motiv. Ali kad se ulovi u fotografsku mrežu onda postaje dominantni vladar na slici.
Pošto se traži učinak ritma boje, ne nekog drugog ritma, od predloženih primjera tome je najbliže motiv sa znakovima na cesti. Pošto su znakovi ovdje tretirani kao boja, bez korištenja grafičkog rješenja znaka kao dijela tvog fotografskog rješenja, odlučio bih se za treći motiv po redu (W39A4911-LRC).
Treću fotografiju prihvaćam (desni rub fotografije je uneređen rasvjetnim stupom, pa to popravi).
jć