Određeni procesi koji nastaju prilikom starenja emulzije se ponekad namjerno izazivaju da bi se dobili određeni efekti na slici. Evo, ovaj portret čovjeka s cigaretom jako je sličan (ali ne istovjetan) efektu izdvojenih tonova koji se, u analognoj fotografiji, ponekad koristio u realizacije reklamnih plakata. U tvom slučaju radi se o sivoj mreni.
Ova "snježna fotografija" ima dominantan "high key" efekt. Ne ritam!
To što na slici imaš više istih objekata ne znači da imaš i ritam. Ritam treba biti motiv slike da bi određenu fotografiju mogli opisati kao sliku s izražajnim ritmom. Stolice, na primjer, su grupirane, te promatrač tu grupu percipira kao jedan objekt. Unutar tog objekta primjećujemo ponavljanje elemenata, ali to je nedovoljno da bi efekt ritma bio dostatan za opis cijele slike.
Spominješ dubinu na slici. Nje na ovoj slici nema, jer visoka ptičja perspektiva u kombinaciji s "high key" motivom slike je poništila osjećaj dubine u slici. Možemo zaključiti upravo suprotno, ova slika djeluje plošno (s minimalnim izuzecima na objektima koji su tamnijeg tona).
Jesi li čuo za umjetničku školu s imenom Bauhaus? Radila je davnih dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća u Njemačkoj. Na njoj su radili i eksperimentirali brojni umjetnici, međ‘u njima i László Moholy-Nagy. Potraži njegove radove. On je puno eksperimentirao s neuobičajenim perspektivama.
jć