Dragi moj Frane, veseli me da tu i tamo malo “ćirneš” na stranicu i da povremeno “klepneš” kakvu sliku.

Radovi koje si ovaj put postavio na ovu stranicu su raznoliki u svakom pogledu, to i sam navodiš, tako da ih je nemoguće svesti pod zajednički nazivnik. Ali to, vjerujem, nisi ni očekivao. Jedan općeniti pogled na ove slike ostavlja dojam da autor ima “oko sokolovo i čvrstu desnicu”. Takav sud sam i prije istaknuo u vezi tvojih radova i to je nešto što krasi tvoje snimke. Takva sigurnost pri snimanju bila bi odlična preporuka za svaki profesionalni angažman u struci, ako se za to odlučiš.
U fotografskom pogledu, ti si dosegao nivo kada s “tehnikalija” trebaš razmisliti o prelasku na sustavan istraživački rad u fotografiji. Pod “tehnikalijama” podrazumijevam snimanje fotografskih motiva koji za ulogu imaju istaknuti osobine fotoaparata, karakteristike objektiva, mogućnosti manipulacije u Photoshopu i slične stvari. Takve eksperimente čovjek radi dok je u potrazi za svojim fotografskim izričajem. Ta cesta je izuzetno krivudava, puna stranputica, ćorsokaka ili slijepih ulica. Unatoč svemu tome ili baš zbog svega navedenog, je zanimljiva, emocionalno burna i iscrpljujuća. Ako si dovoljno ustrajan na tom putu, doći ćeš do cilja. Naravno, sve ovisi o tebi. Ako budeš spreman “zaroniti” u tu priču i ako budeš spreman povjerovati u fotografsku istinu, krivudava cesta će se pretvoriti u nepresušan, duboki prostor raznolikih mogućnosti istraživanja.
Poznati američki fotograf Paul Strand je davne 1917. godine pružio jednu od najboljih definicija fotografije. Između ostalih stvari je naveo da fotografska slika nastaje u djeliću sekunde i u stanju je zabilježiti tisuće detalja. Vrlo jednostavan i očigledan opis odlično definira fotografsku estetiku. Treba toga biti svjestan pogotovo danas, kada je manipulacija fotografskom slikom svedena na veličinu jednog piksela, ili još manje, na veličinu jednog bita. To pruža nevjerojatne mogućnosti manipulacije. Zbog toga trebaš biti svjestan činjenice da prelaskom granice, više ne govorimo o fotografiji već o ilustraciji. Na pitanje: “Gdje se nalazi granica?”, odgovor ćeš sam potražiti.
Među ovim fotografijama nalaze se radovi koji otvaraju teme univerzalnih vrijednosti. Takvi radovi su dobar temelj sa “dubljenje” fotografske priče. Neki radovi potenciraju vizualne efekte, dok su neki samo zanimljivi fotografski motivi. Precizniji ne želim biti, a odgovor, sigurno znaš i ti.
U nekom tvom budućem postu želio bih vidjeti odgovor na ovo što sam ti napisao. Ili bar pokušaj, jer to se jednako računa.
jć