E-konzultacije
Tehnološke vježbe 2 => Tehnološke vježbe 2 => Autor teme: ZM - Lipanj 02, 2014, 12:02:00 poslijepodne
-
Poštovani prof. Ćurković, proslijeđujem 5 fotografija kako je predviđeno ovom vježbom. Na prvoj se nalaze 3 izreza onoga što bi se moglo snimiti u "svijetu oko nas"; druga je informativna snimka jednog od izreza; treća je emotivan snimak jednog dijela tog izreza; četvrta je povećan detalj emotivnog trenutka prethodnog snimka; peta je amaterski snimak ""to mi se sviđa". Sve je snimljeno s 50mm 1.8 fiksnim objektivom na crop senzor aparatu. Možete li ih odobriti? Hvala i lp
-
Cilj ove vježbe je naučiti raspoznati informativni od emotivnog pristupa u izradi, odnosno čitanju fotografske slike.
U informativnom pristupu pokušavamo objekte u kadru snimiti na način koji je razumljiv svakom gledatelju, te prenijeti što više informacija o tim objektima. Imajući to u vidu, izabrat ćemo svjetlo, kadar, perspektivu i ekspoziciju koje će tu našu namjeru najbolje ostvariti.
Za razliku od informativnog, emotivni pristup će u prvi plan staviti likovne elemente slike: liniju, ton, boju, teksturu, ritam, oblik i sl. Vodeći računa o izražajnosti tih elemenata, transformiramo informaciju iz faktografskog prostora u svijet simbola, čije vrijednosti su univerzalne.
Razumijevanje ove vježbe može nas naučiti puno toga o fotografiji u samo pet slika.
Vaš pristup pri odabiru motiva za ovu vježbu je bio pogrešan. U tri fotografije koje prikazuju grupu mladića raspoznajemo samo "zoom efekt", iako bi, kroz te tri slike, trebali vidjeti sve ono što sam napisao u uvodu.
Prva fotografija, na kojoj je krošnja stabla stavljena u poseban okvir, pokazuje da niste dovoljno dobro razumjeli vježbu. U okviru bi trebalo biti cijelo stablo kao samostalan objekt, odnosno, kompletna prva fotografija je napravljena kao informacija o stablu. Ona bi, u drugom kontekstu, mogla biti druga slika po redu, u ovoj vježbi.
Peta fotografija, koja objašnjava emociju na jedan banalan način, je jedina uspjela ispravno prenijeti poruku.
Vježbu ne prihvaćam (petu fotografiju možete iskoristiti).
jć
-
Ponovit ću snimanje, a petu fotografiju ću iskoristiti. Hvala!
-
Proslijeđujem dva kompleta od 4 fotografije ponovljenog snimanja (uz petu koja je ranije prihvaćena). Odgovara li koji? Hvala i lp
-
Oba primjera koja ste snimili jasno ilustriraju različite načine razmišljanja u informativnom i emotivnom pristupu. Vrlo precizno, bez greške.
Odlučio bih se za prvi primjer. Iako kontejner prekriva mali dio informacije snimanog objekta na drugoj slici, četvrta fotografija, koja je, na neki način, vrhunac u ovoj vježbi, je izrazitiji kvalitativan pomak u odnosu na treći snimak, koji nam služi kao sirovina.
Bilo koju od vježbi prihvaćam.
jć
-
Hvala i lp!