E-konzultacije

Slobodna tema => Slobodna tema => Autor teme: Marko Raguž - Srpanj 03, 2013, 09:13:16 prijepodne

Naslov: Izražajna upotreba prvoga plana
Autor: Marko Raguž - Srpanj 03, 2013, 09:13:16 prijepodne
minolta x700 50mm fotografirano na kodak t-max 100, filmu je vjerovatno istekao rok trajanja pa sam dobio ovaki efekat.
Naslov: Odg: izražajna upotreba prvoga plana
Autor: Joško Ćurković - Srpanj 03, 2013, 02:34:29 poslijepodne
Ne bih to nazvao izražajnom upotrebom prvog plana, ali je efekt u svakom slučaju čudan.
Ne znam koliko iskustva imaš u razvijanju filma i čitanju njegovog izgleda, ali bilo bi zanimljivo da nam pokušaš objasniti uzrok ovim greškama. Kažeš da je filmu istekao rok trajanja. Možeš li još nešto dešifrirati sa samog negativa? Imaš li u blizini kakvog fotografa starije generacije da ti u tome malo pomogne?

Naslov: film
Autor: Marko Raguž - Srpanj 04, 2013, 02:01:32 poslijepodne
istekao mu je rok trajanja prije prije 5god. priložit ću još par fotografija za primjer.
Naslov: Odg: izražajna upotreba prvoga plana
Autor: Marko Raguž - Srpanj 04, 2013, 02:02:25 poslijepodne
fotografija
Naslov: ritam
Autor: Marko Raguž - Srpanj 04, 2013, 02:46:42 poslijepodne
Pozdrav
Prilažem jednu fotografiju za kompozicijski element ritam. Zanima me jesu li elementi koji se ponavljaju na slici dovoljno dobro izraženi, pažljivo sam kadrirao da naglasim dubinu i prostor na fotografiji.
Naslov: Odg: izražajna upotreba prvoga plana
Autor: Joško Ćurković - Srpanj 05, 2013, 01:11:37 poslijepodne
Određeni procesi koji nastaju prilikom starenja emulzije se ponekad namjerno izazivaju da bi se dobili određeni efekti na slici. Evo, ovaj portret čovjeka s cigaretom jako je sličan (ali ne istovjetan) efektu izdvojenih tonova koji se, u analognoj fotografiji, ponekad koristio u realizacije reklamnih plakata. U tvom slučaju radi se o sivoj mreni.

Ova "snježna fotografija" ima dominantan "high key" efekt. Ne ritam!
To što na slici imaš više istih objekata ne znači da imaš i ritam. Ritam treba biti motiv slike da bi određenu fotografiju mogli opisati kao sliku s izražajnim ritmom. Stolice, na primjer, su grupirane, te promatrač tu grupu percipira kao jedan objekt. Unutar tog objekta primjećujemo ponavljanje elemenata, ali to je nedovoljno da bi efekt ritma bio dostatan za opis cijele slike.
Spominješ dubinu na slici. Nje na ovoj slici nema, jer visoka ptičja perspektiva u kombinaciji s "high key" motivom slike je poništila osjećaj dubine u slici. Možemo zaključiti upravo suprotno, ova slika djeluje plošno (s minimalnim izuzecima na objektima koji su tamnijeg tona).
Jesi li čuo za umjetničku školu s imenom Bauhaus? Radila je davnih dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća u Njemačkoj. Na njoj su radili i eksperimentirali brojni umjetnici, međ‘u njima i László Moholy-Nagy. Potraži njegove radove. On je puno eksperimentirao s neuobičajenim perspektivama.