Tehnološke vježbe 2 > Tehnološke vježbe 2

Što je fotografija - ZM

(1/2) > >>

ZM:
Poštovani prof. Ćurković, proslijeđujem 5 fotografija kako je predviđeno ovom vježbom. Na prvoj se nalaze 3 izreza onoga što bi se moglo snimiti u "svijetu oko nas"; druga je informativna snimka jednog od izreza; treća je emotivan snimak jednog dijela tog izreza; četvrta je povećan detalj emotivnog trenutka prethodnog snimka; peta je amaterski snimak ""to mi se sviđa". Sve je snimljeno s 50mm 1.8 fiksnim objektivom na crop senzor aparatu. Možete li ih odobriti? Hvala i lp

Joško Ćurković:
Cilj ove vježbe je naučiti raspoznati informativni od emotivnog pristupa u izradi, odnosno čitanju fotografske slike.
U informativnom pristupu pokušavamo objekte u kadru snimiti na način koji je razumljiv svakom gledatelju, te prenijeti što više informacija o tim objektima. Imajući to u vidu, izabrat ćemo svjetlo, kadar, perspektivu i ekspoziciju koje će tu našu namjeru najbolje ostvariti.
Za razliku od informativnog, emotivni pristup će u prvi plan staviti likovne elemente slike: liniju, ton, boju, teksturu, ritam, oblik i sl. Vodeći računa o izražajnosti tih elemenata, transformiramo informaciju iz faktografskog prostora u svijet simbola, čije vrijednosti su univerzalne.
Razumijevanje ove vježbe može nas naučiti puno toga o fotografiji u samo pet slika.

Vaš pristup pri odabiru motiva za ovu vježbu je bio pogrešan. U tri fotografije koje prikazuju grupu mladića raspoznajemo samo "zoom efekt", iako bi, kroz te tri slike, trebali vidjeti sve ono što sam napisao u uvodu.
Prva fotografija, na kojoj je krošnja stabla stavljena u poseban okvir, pokazuje da niste dovoljno dobro razumjeli vježbu. U okviru bi trebalo biti cijelo stablo kao samostalan objekt, odnosno, kompletna prva fotografija je napravljena kao informacija o stablu. Ona bi, u drugom kontekstu, mogla biti druga slika po redu, u ovoj vježbi.
Peta fotografija, koja objašnjava emociju na jedan banalan način, je jedina uspjela ispravno prenijeti poruku.

Vježbu ne prihvaćam (petu fotografiju možete iskoristiti).

ZM:
Ponovit ću snimanje, a petu fotografiju ću iskoristiti. Hvala!

ZM:
Proslijeđujem dva kompleta od 4 fotografije ponovljenog snimanja (uz petu koja je ranije prihvaćena). Odgovara li koji? Hvala i lp

Joško Ćurković:
Oba primjera koja ste snimili jasno ilustriraju različite načine razmišljanja u informativnom i emotivnom pristupu. Vrlo precizno, bez greške.

Odlučio bih se za prvi primjer. Iako kontejner prekriva mali dio informacije snimanog objekta na drugoj slici, četvrta fotografija, koja je, na neki način, vrhunac u ovoj vježbi, je izrazitiji kvalitativan pomak u odnosu na treći snimak, koji nam služi kao sirovina.

Bilo koju od vježbi prihvaćam.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju