Ako minimalizam razumijemo kao stanje duha, odnosno način interpretacije svijeta oko nas, tada ćemo i u vašim radovima prepoznati motive koji su u tom pokušaju bili više ili manje uspješni.
Neki motivi prednost daju dekorativnoj noti u predmetu koji snimate (slika: 5 i 10), dok se neki motivi poigravaju s prostorom slike na jednom vrlo plošnom nivou (slika: 1, 4, 9, 11, 12 i 14). Ta plošnost očituje se najviše kroz faktografski opis predmeta na definiranoj teksturi. Takvu interpretaciju osobno doživljavam kao uteg na slici, ali naravno, dopuštam i svako drugo autorsko tumačenje.
Fotografije s kojima ste učinili korak dalje, nude slojeviti opis stvarnosti (slika: 2, 3, 6, 13 i 16). Zbog činjenice da je faktografski pristup na ovim fotografijama u drugom planu, ovi motivi dobili su dodatnu mogućnost interpretacije ili višeslojnost. To je dodatna kvaliteta, pa samim tim ovih pet fotografija odskače.
U nekakvom međuprostoru između ove dvije grupe slika ostale su dvije fotografije (slika 7 i 8 ). Prva fotografija ima naglašenu faktografsku notu i ne razvija se u dubinu, dok druga koristi element optičke neoštrine koji mi se ne čini kao primjereno rješenje na tom motivu.
Fotografija s teksturom zamazanog poda (slika: 15) mi izgleda kao pokušaj opisa slike Jacksona Pollocka fotografskim aparatom. Iako takav pristup može biti sasvim legitiman, ako je to autorska namjera, meni se čini pogrešan, pa ga zato i na ovaj način apostrofiram. Svaki medij ima svoju estetiku, a mnogobrojna oponašanja, kako nas povijest uči, su bila lutanja ćorsokacima.
Pošto se ovdje radi o izložbenom kompletu, gdje pokušavam dati maksimalan prostor autoru kako bi se izrazio i kako ovaj moj osvrt na vaše slike prelazi okvire ove škole, možete ga uvažiti i postupiti prema njemu. To bi značilo da napravite još nekoliko fotografija koje bi se uklopile sa slikama: 2, 3 6, 13 i 16. Također, nemam ništa protiv da odaberete 8 fotografija koje vi smatrate zanimljivim kompletom, te ih priložite kao vježbu.
jć