Tehnološke vježbe 2 > Tehnološke vježbe 2

Predmet - linija - ton - ZM

(1/2) > >>

ZM:
Poštovani profesore Ćurković, prihvaćate li slijedeće fotografije za ovu vježbu? Kod fotografije B tri početničke greške su: 1 greškom je u kadru uhvaćen rub podloge te tako nisu ispunjeni uvjeti snimanja u zadatku; 2 Loša kompozicija zbog neravnoteže (donji lijevi kut je pretežak i nema protuteže na suprotnom kraju dijagonale; 3 Tonovi na ciglama nisu isti. 

Joško Ćurković:
Cilj ove vježbe je prepoznavanje i razumijevanje kvalitativnih razlika kod različitih vrsta svjetla. U obzir treba uzeti svjetlo na objektu snimanja, ali i na okolnom prostoru.
Svjetlo na prvoj fotografiji jasno opisuje objekt snimanja. Iscrtava njegov volumen na prepoznatljiv način, poštujući jednake odnose među plohama na dva slična predmeta. Problematična je okolina objekta. Bijeli papir je dobio prilično veliki tonski opseg, tako da on više nije bijel, već izrazito siv.
Uz ovu opasku prihvaćam prve dvije fotografije, ukoliko ih vi sami ne želite ponoviti (ponovljeni snimak bi se odnosio samo na prvu situaciju).
Situacija je bitno drugačija na druge dvije fotografije, gdje se naglasak stavlja na bjelinu predmeta i pozadine. Svjetlo, s obzirom na svoju kvalitetu, treba biti faktor koji će pokazati razliku između objekta i okolnog prostora. Svjetlina na predmetu i pozadini imat će tendenciju stapanja, dok će sam predmet biti definiran svojom sjenom. 
Druge dvije fotografije treba obavezno ponoviti.


ZM:
Poštovani prof. Ćurković, sve četiri ponovljene fotografije su priložene. Nadam se da odgovaraju. Lp Mimica.

Joško Ćurković:
Možete li opisati svjetlo koje ste koristili i njegovu poziciju, kao i metodu očitavanja svjetla?

ZM:
Koristio sam evaluativno mjerenje aparata fokusirano na predmet. Glavni izvor svjetlosti bila je stolna lampa (slabe jačine; objašnjava nedostatak dovoljno oštre sjene kod diretnog svjetla), a kako bi "izjednačio" boju podloge s predmetom pustio sam manju količinu dnevne svjetlosti u prostor (samo u donjem dijelu razine poda). Bez studijske rasvjete (tehnički nedostatak) pokušao sam postići zadovoljavajući rezultat. Smjer direktnog svjetla bio je s gornje desne strane na prve dvije fotografije, a s donje lijeve na druge dvije. Lampa je bila udaljena od predmeta oko 40 cm.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju