Slobodna tema > Slobodna tema

Izražajna upotreba prvoga plana

<< < (2/2)

Joško Ćurković:
Određeni procesi koji nastaju prilikom starenja emulzije se ponekad namjerno izazivaju da bi se dobili određeni efekti na slici. Evo, ovaj portret čovjeka s cigaretom jako je sličan (ali ne istovjetan) efektu izdvojenih tonova koji se, u analognoj fotografiji, ponekad koristio u realizacije reklamnih plakata. U tvom slučaju radi se o sivoj mreni.

Ova "snježna fotografija" ima dominantan "high key" efekt. Ne ritam!
To što na slici imaš više istih objekata ne znači da imaš i ritam. Ritam treba biti motiv slike da bi određenu fotografiju mogli opisati kao sliku s izražajnim ritmom. Stolice, na primjer, su grupirane, te promatrač tu grupu percipira kao jedan objekt. Unutar tog objekta primjećujemo ponavljanje elemenata, ali to je nedovoljno da bi efekt ritma bio dostatan za opis cijele slike.
Spominješ dubinu na slici. Nje na ovoj slici nema, jer visoka ptičja perspektiva u kombinaciji s "high key" motivom slike je poništila osjećaj dubine u slici. Možemo zaključiti upravo suprotno, ova slika djeluje plošno (s minimalnim izuzecima na objektima koji su tamnijeg tona).
Jesi li čuo za umjetničku školu s imenom Bauhaus? Radila je davnih dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća u Njemačkoj. Na njoj su radili i eksperimentirali brojni umjetnici, međ‘u njima i László Moholy-Nagy. Potraži njegove radove. On je puno eksperimentirao s neuobičajenim perspektivama.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju