Analogni fotografski proces > Analogni fotografski proces

CB FILM

<< < (2/4) > >>

Antonio Miše:
Ugodan dan prof. Joško !

Radna sezona je pri kraju i sad imam malo više vremena za neke svoje gušte. Ovako htio sam Vam svakako javiti da nastavljam snimanje sa filmom - povremno koliko mi vrijeme i obaveze dozvole ali svakako što više i češće. Motivi standardni za mene - metorološke pojave uglavnom i pejsažni motivi opet naravno po što lošijem vremenu. Digitalno snimanje navedenih motiva me čak i lagano hladi da budem iskren. Film mi je novi - stari izazov. Paraleleno sa poslom proučavao sam srednjeformatne kamere prvenstveno Kiev 88, razvijanje razne postupke. Igrom slučaja kupio sam za izrazito nikakve novce Kiev 60 i prezadovoljan sam. Aparat je u top stanju 9.5/10 korišten svega par puta jedino zahtijeva malo čišćenja. Naručio sam nekoliko filmova npr Rollei 25iso Ortho i SVEMA 65iso (istekao rok) prvenstveno u svrhu istraživanja i ekperimentiranja. Čak ako stignem odraditi ću jedan film u cafenolu - razvijaču od sode bikarbone i instant kave. Objaviti ću svakako rezultate i naravno čekam vašu kritiku :)

Prilažem nekoliko test fotografija čisto da vidite.
film ILFORD HP400
Fomadon lqn 1+10 - razvijanje na 22 C 9ipo min
Fomafix fiksir - 22 C 2min 40sec
stoper hladna voda









Joško Ćurković:
Baš me veseli da si našao zadovoljstvo u filmu i analognom procesu, gdje fotografska čarolija postoji u svom iskonskom obliku.
Eksperimentiraj, jer vidim da ti to pričinja zadovoljstvo, a i ja ću ponešto naučiti, kao sada o cafenolu.  8)... zanimljivo.
Evo link za zainteresirane: http://latermag.com/articles/2597-caffenol-film-developing

Antonio Miše:
Srdačan pozdrav prof. Joško !

Nekoliko motiva snimljenih 29 10 2018 na Punti Planka - Rt Ploča po ekstremnom jugu. Otkada postoje meteo mjerenja ovo je najače jugo koje je puhalo. Snimao sam na 120 film Ilford PANF50, aparat Kiev 60 + Volna 80mm f2.8 objektiv sa žutozelenim filterom (ideja je bila snimati sa narančastim ali dostava i kupovina se rastegla). Sama lokacija je atraktivna pogotovo po ekstremnom vremenu.
Problem u startu i kako sam doskočio - film od 50 ISO je nedovoljno osjetljiv za snimanje po jugu i oblačnom vremenu. Film sam odlučio eksponirati kao da je 400 ISO. Iako sam imao odgovarajući film odlučio sam ići ovim pristupom jer mi je cilj bio postići koliko je moguće veći kontrast na fotografiji, pa čak i istaknuti strukturu filma tj zrnatost. Nazalost nigdje pronaći informaciju kako film razviti u Fomadon razvijaču - uzeo sam prosjek trajanja razvijanja od nekoliko razvijača i nadodati 2 minute - u konačnici film se razvijao 11 minuta pri temp 23 C. Fiksiranje na 23C 2:30min.
Iako sam imao snimljeno na digitali - bilo mi je žao ako "film ne uspije" pogotovo ne ovako jedinstvene snimke. U nastavku prilažem rezultat kako je "film uspija" Mogu reći da sam prilično zadovoljan rezultatom. Objavio ih je Dalmacija Danas portal :) tu su me iznenadile i pozitivne reakcije ljudi i urednika portala. Kaže da je ovo jedinstveno i originalno.  Očekujem naravno i Vaše profesionalno mišljenje i kritiku :) Prilažem dio fotografija











Joško Ćurković:
Teško mi je sa sigurnošću govoriti o tehničkoj kvaliteti obrađenog filma, a da taj film nisam imao u rukama. Ove slike koje prilažeš su digitalizirani otisci negativa tj. digitalna slika u koju je software umiješao svoje prste. Film se čita samo vizualnim pregledom negativa.
Ipak, i ovo digitalizirano izdanje filmskog negativa govori da je izbor filma bio loš za ovaj motiv. Ilford PANF Plus je film relativno niske osjetljivosti, koji ima izražen kontrast i jako sitno zrno. Ekspozicijom si mu dodao 3 blende koje ovaj film nije u mogućnosti pokazati push procesom, radi ionako već strme gradacijske krivulje (1. fotografija). To je vidljivo u sjenama koje su duboke i neprorađene (3. fotografija). Bolje da nisi imao narančasti filter, jer bi stvar još više eskalirala. Ilford za ovaj film navodi samo malu mogućnost podekspozicije od 1/3 blende, dok preporučuje preekspoziciju od najviše 1 blende. Navedene vrijednosti razvijanja pod kraćim ili dužim vrijednostima ekspozicije od preporučenih, su dane za samo zabunom napravljene podekspozicije ili preekspozicije, da bi se spasio negativ i dobila kakva-takva slika.
Na ovim slikama glavni nedostatak je izostanak kratke brzine zatvarača, koja bi ti dala fine, iznijansirane tonske detalje u svjetlini morske pjene (3., 4. i 5. fotografija). To ti je mogao osigurati samo visoko osjetljivi film. Kombinacija s filtrima (žutim, narančastim ili crvenim) je stvar za eksperimentiranje pri određenim svjetlosnim uvjetima, ali ideja je dobra.

Prilažem dvije tabele, jednu od Ilforda, a drugu od Fome, da ti se nađu pri ruci.

Antonio Miše:
Zahvaljujem profesore i nastavljam dalje sa eksperimentiranjem ! Definitivno se gubi dosta informacije skeniranjem malo sam gledao i uspoređivao negative sa skenovima - inače skeniram na Epson V500 negative, stariji model ali jako kvalitetan. Sve mi je ovo još "sklizak" i novi teren ali svakako bi tu želio napredovati i naravno očuvati analognu kulturu snimanja i izrade fotografije. Pogledati ću tablice gradacija svakako

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju