Analogni fotografski proces > Analogni fotografski proces

CB FILM

(1/4) > >>

Antonio Miše:
Pozdrav, evo da javim da je film razvijen i skeniran sve je prošlo (donekle) dobro. Opisat ću Vam postupak.
Radi se o filmu AGFA APX 400, razvijač FOMADON LQN, FOMAFIX RAPID FIXER. Omjer razvijača 1+10 (dec razvijača na 1l vode), omjer fiksira 1+5 (dec fiksira na 5 deca vode). Radna temperatura 20C. Filmu nije istekao rok trajanja. Sam proces je izgledao ovako: film je stavljen u tank bez greške otvarač od piva uredno otvara i kazetu filma :) zatim je išlo je namakanje u tekućoj hladnoj vodi 2 minute, nakon toga išlo je razvijanje. Prvih pola minute sam lagano okretao špulu u tanku sa plastičnom ručkom, nakon toga svaku minutu lagano okrenuo tank 2 puta. Razvijanje je trajalo 9:30 minuta (proizvoiđač je naveo 9 - 10 minuta) pri temp od 20C. Zatim je išlo ispiranje hladnom vodom 3 minute tu sam pustio vodu, par puta dio odlio i vraćao pod špinu. Fiksiranje je trajalo 3 minute i zatim opet ispiranje 3 minute. Sušenje je bilo preko noći standardno sa dvije metalne štipalice u tamnoj prostoriji. E sad ono donekle....kako sam prerano miješao fiksir sa vodom tako se ohladio pao je na 17C, stavra sam išao popraviti sa malo prokuhane vode.... temperatura je išla na 23. Tako da je fiksiranje bilo na nešto većoj temperaturi. ima još donekle... kad sam vraćao kemikalije vratio sam u krivu bocu razvijač, ulio sam je u bocu sa fiksirom. Inače prije samog postupka uredno sam zapisao gdje je što al eto...
Negativ sam pregledao pod povećalom, sve je ok kako treba nema oštećenja osim nešto malo na zadnjem snimku ali čini mi se da je to skener ostavio. Inače skenirano je Fuji Frontierovim skenerom u 24bita. Što se tiče filma Agfa film daje niže kontraste za razliku od nekih drugih filmova (malo sam googlao). Što se tiče fotografija naknadno sam dotjerao levele u PS-u ali tek najosnovnije. Inače naručeno je još 4 filma - 2 Fomapan-a 200 ISO i ILFORD FP4 125plus i ILFORD HP5+ 400.

ZAGORA


VIŠKA LUKA low key (ajmo reć)


VADALJ TRG GOSPE OD LORETA


VIS BRODOVI


SV NIKOLA KOMIZA


GOSPA OD LORETA TRG VADALJ


PLISKO POJE VIS OLDTIMER


SEZONA NA VISU


PRIROVO VIS


PRIROVO VIS pogled sa ceste


ZAGORA KUĆE


KOMIŽA


VADALJ




Antonio Miše:
VIS LUKA


zaboravio uploadat

Joško Ćurković:
Drago mi je da si uspješno razvio film, a nisi ni prvi ni zadnji koji je pomiješao kemikalije. Ova tvoja greška ne boli previše, osim prolivene kemije.
Vidljivo je sa skeniranih negativa da je rezultat prihvatljiv, a i sam kažeš da si zadovoljan s izgledom filma.
Pretpostavljam da su ti uvjeti rada u analognom procesu ograničeni, pa je jasno da si imao problem s održavanjem temperature radnih otopina, posebno u hladnije dane. Ubuduće ti savjetujem, da uzmeš širu posudu u koju ćeš uliti mlaku vodu, pa u to stavi bocu s radnom otopinom. Tako ćeš moći dulje vrijeme imati željenu temperaturu pod kontrolom.
Razvijanje crno-bijelog filma nema velikog smisla, ako ćeš negative skenirati i onda opet sliku pretvoriti u binarni kod. To je nužno zlo za nas kojima je dobar dio arhive na filmu.  :)
Kako stojiš s pozitivnim procesom, imaš li tehničke mogućnosti za napraviti crno-bijeli pozitiv?

Antonio Miše:
:) iskreno previše sam mislio i razmišljao o procesu a zaboravio na praktičnost to sa većom posudom i bocom kemije u mlakoj vodi toga sam se sjetio tek kada je sve bilo gotovo. Razvijanje je bilo u  laboratoriju "kuhinja" ali ok je. Jesam razmišljao sam i o pozitiv procesu kao mogućnosti međutim zasad idem još par filmova ispucat, Idući korak je ispucat Fomapanov film od 200 ISO kao da je 800 ISO i onda razvijanje. Za pozitiv proces se javim za uputstva prije svakako. Također kad financije to omoguće (a trebale bi uskoro) kupujem Mamiyu 645 PRO + Sekkor 80mm f2.8. Tu sam se dvoumio između RB/RZ i 645 modela, na kraju je odluka ipak iša u korist 645 PRO modela nadam se da ne griješim u odabiru.  Upravo sam i jutros kupio Epson V500 skener - 250kn jer su nedostajale maske za film, maske naknadno kupljene ne ebay.u za 280kn. To mi je obavezno jer radnja gdje sam skenirao film i nema baš najbolji skener, a šteta da ako odradim dobro snimanje da sken upropasti stvar.

Što se tiče samog procesa kako sam opisao da li je tu ok? Da li treba još nešto ubaciti / izbaciti? Inače sad kad gledam AGFA APX 400 film daje izuzetno široku paletu sivog tona čak za moj pojam presivo, jer je snimano ljeti u 8 mjesecu.

Joško Ćurković:
Namjena fotoaparata treba odrediti njegov izbor. Sve ostalo je manje važno. Ako znaš što želiš snimati, lakše ćeš odlučiti što kupiti. Manji je mobilniji, dok veći model ima za 1/3 veći negativ.
Što se tiče razvijanja filma, pomalo - korak po korak, pa dokle dođeš.
Razvijanje filma je jednostavan postupak, ali samo na prvi pogled. Tek kad razviješ prvih stotinu filmova, dobit ćeš nekakvo iskustvo koje će ti pomoći da dobiješ rezultat kakav želiš. Niz je detalja koji tu imaju veću ili manju ulogu u konačnom rezultatu.
Film od 400 ASA je visokoosjetljiv film i logično je da mu je gradacija mekša. To treba imati u vidu prilikom ekspozicije i kasnijeg razvijanja. Za većinu ovih motiva koje si snimio na taj film, bolji izbor bi bio film srednje, pa i niske osjetljivosti. Film od 27º je, u prvom redu, za snimanje pokretnih objekata.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju