Autor Tema: CB FILM  (Posjeta: 2985 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
CB FILM
« u: Ožujak 16, 2018, 01:46:01 poslijepodne »
Pozdrav, evo da javim da je film razvijen i skeniran sve je prošlo (donekle) dobro. Opisat ću Vam postupak.
Radi se o filmu AGFA APX 400, razvijač FOMADON LQN, FOMAFIX RAPID FIXER. Omjer razvijača 1+10 (dec razvijača na 1l vode), omjer fiksira 1+5 (dec fiksira na 5 deca vode). Radna temperatura 20C. Filmu nije istekao rok trajanja. Sam proces je izgledao ovako: film je stavljen u tank bez greške otvarač od piva uredno otvara i kazetu filma :) zatim je išlo je namakanje u tekućoj hladnoj vodi 2 minute, nakon toga išlo je razvijanje. Prvih pola minute sam lagano okretao špulu u tanku sa plastičnom ručkom, nakon toga svaku minutu lagano okrenuo tank 2 puta. Razvijanje je trajalo 9:30 minuta (proizvoiđač je naveo 9 - 10 minuta) pri temp od 20C. Zatim je išlo ispiranje hladnom vodom 3 minute tu sam pustio vodu, par puta dio odlio i vraćao pod špinu. Fiksiranje je trajalo 3 minute i zatim opet ispiranje 3 minute. Sušenje je bilo preko noći standardno sa dvije metalne štipalice u tamnoj prostoriji. E sad ono donekle....kako sam prerano miješao fiksir sa vodom tako se ohladio pao je na 17C, stavra sam išao popraviti sa malo prokuhane vode.... temperatura je išla na 23. Tako da je fiksiranje bilo na nešto većoj temperaturi. ima još donekle... kad sam vraćao kemikalije vratio sam u krivu bocu razvijač, ulio sam je u bocu sa fiksirom. Inače prije samog postupka uredno sam zapisao gdje je što al eto...
Negativ sam pregledao pod povećalom, sve je ok kako treba nema oštećenja osim nešto malo na zadnjem snimku ali čini mi se da je to skener ostavio. Inače skenirano je Fuji Frontierovim skenerom u 24bita. Što se tiče filma Agfa film daje niže kontraste za razliku od nekih drugih filmova (malo sam googlao). Što se tiče fotografija naknadno sam dotjerao levele u PS-u ali tek najosnovnije. Inače naručeno je još 4 filma - 2 Fomapan-a 200 ISO i ILFORD FP4 125plus i ILFORD HP5+ 400.

ZAGORA


VIŠKA LUKA low key (ajmo reć)


VADALJ TRG GOSPE OD LORETA


VIS BRODOVI


SV NIKOLA KOMIZA


GOSPA OD LORETA TRG VADALJ


PLISKO POJE VIS OLDTIMER


SEZONA NA VISU


PRIROVO VIS


PRIROVO VIS pogled sa ceste


ZAGORA KUĆE


KOMIŽA


VADALJ





Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
Odg: CB FILM
« Odgovori #1 u: Ožujak 16, 2018, 01:47:46 poslijepodne »
VIS LUKA


zaboravio uploadat
« Zadnja izmjena: Ožujak 17, 2018, 07:15:24 poslijepodne od Joško Ćurković »

Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 356
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: CB FILM
« Odgovori #2 u: Ožujak 17, 2018, 05:52:11 poslijepodne »
Drago mi je da si uspješno razvio film, a nisi ni prvi ni zadnji koji je pomiješao kemikalije. Ova tvoja greška ne boli previše, osim prolivene kemije.
Vidljivo je sa skeniranih negativa da je rezultat prihvatljiv, a i sam kažeš da si zadovoljan s izgledom filma.
Pretpostavljam da su ti uvjeti rada u analognom procesu ograničeni, pa je jasno da si imao problem s održavanjem temperature radnih otopina, posebno u hladnije dane. Ubuduće ti savjetujem, da uzmeš širu posudu u koju ćeš uliti mlaku vodu, pa u to stavi bocu s radnom otopinom. Tako ćeš moći dulje vrijeme imati željenu temperaturu pod kontrolom.
Razvijanje crno-bijelog filma nema velikog smisla, ako ćeš negative skenirati i onda opet sliku pretvoriti u binarni kod. To je nužno zlo za nas kojima je dobar dio arhive na filmu.  :)
Kako stojiš s pozitivnim procesom, imaš li tehničke mogućnosti za napraviti crno-bijeli pozitiv?

« Zadnja izmjena: Ožujak 17, 2018, 07:15:37 poslijepodne od Joško Ćurković »

Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
Odg: CB FILM
« Odgovori #3 u: Ožujak 17, 2018, 06:25:24 poslijepodne »
:) iskreno previše sam mislio i razmišljao o procesu a zaboravio na praktičnost to sa većom posudom i bocom kemije u mlakoj vodi toga sam se sjetio tek kada je sve bilo gotovo. Razvijanje je bilo u  laboratoriju "kuhinja" ali ok je. Jesam razmišljao sam i o pozitiv procesu kao mogućnosti međutim zasad idem još par filmova ispucat, Idući korak je ispucat Fomapanov film od 200 ISO kao da je 800 ISO i onda razvijanje. Za pozitiv proces se javim za uputstva prije svakako. Također kad financije to omoguće (a trebale bi uskoro) kupujem Mamiyu 645 PRO + Sekkor 80mm f2.8. Tu sam se dvoumio između RB/RZ i 645 modela, na kraju je odluka ipak iša u korist 645 PRO modela nadam se da ne griješim u odabiru.  Upravo sam i jutros kupio Epson V500 skener - 250kn jer su nedostajale maske za film, maske naknadno kupljene ne ebay.u za 280kn. To mi je obavezno jer radnja gdje sam skenirao film i nema baš najbolji skener, a šteta da ako odradim dobro snimanje da sken upropasti stvar.

Što se tiče samog procesa kako sam opisao da li je tu ok? Da li treba još nešto ubaciti / izbaciti? Inače sad kad gledam AGFA APX 400 film daje izuzetno široku paletu sivog tona čak za moj pojam presivo, jer je snimano ljeti u 8 mjesecu.
« Zadnja izmjena: Ožujak 17, 2018, 07:15:49 poslijepodne od Joško Ćurković »

Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 356
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: CB FILM
« Odgovori #4 u: Ožujak 17, 2018, 07:10:04 poslijepodne »
Namjena fotoaparata treba odrediti njegov izbor. Sve ostalo je manje važno. Ako znaš što želiš snimati, lakše ćeš odlučiti što kupiti. Manji je mobilniji, dok veći model ima za 1/3 veći negativ.
Što se tiče razvijanja filma, pomalo - korak po korak, pa dokle dođeš.
Razvijanje filma je jednostavan postupak, ali samo na prvi pogled. Tek kad razviješ prvih stotinu filmova, dobit ćeš nekakvo iskustvo koje će ti pomoći da dobiješ rezultat kakav želiš. Niz je detalja koji tu imaju veću ili manju ulogu u konačnom rezultatu.
Film od 400 ASA je visokoosjetljiv film i logično je da mu je gradacija mekša. To treba imati u vidu prilikom ekspozicije i kasnijeg razvijanja. Za većinu ovih motiva koje si snimio na taj film, bolji izbor bi bio film srednje, pa i niske osjetljivosti. Film od 27º je, u prvom redu, za snimanje pokretnih objekata.

« Zadnja izmjena: Ožujak 17, 2018, 07:23:32 poslijepodne od Joško Ćurković »

Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
Odg: CB FILM
« Odgovori #5 u: Listopad 25, 2018, 11:52:05 prijepodne »
Ugodan dan prof. Joško !

Radna sezona je pri kraju i sad imam malo više vremena za neke svoje gušte. Ovako htio sam Vam svakako javiti da nastavljam snimanje sa filmom - povremno koliko mi vrijeme i obaveze dozvole ali svakako što više i češće. Motivi standardni za mene - metorološke pojave uglavnom i pejsažni motivi opet naravno po što lošijem vremenu. Digitalno snimanje navedenih motiva me čak i lagano hladi da budem iskren. Film mi je novi - stari izazov. Paraleleno sa poslom proučavao sam srednjeformatne kamere prvenstveno Kiev 88, razvijanje razne postupke. Igrom slučaja kupio sam za izrazito nikakve novce Kiev 60 i prezadovoljan sam. Aparat je u top stanju 9.5/10 korišten svega par puta jedino zahtijeva malo čišćenja. Naručio sam nekoliko filmova npr Rollei 25iso Ortho i SVEMA 65iso (istekao rok) prvenstveno u svrhu istraživanja i ekperimentiranja. Čak ako stignem odraditi ću jedan film u cafenolu - razvijaču od sode bikarbone i instant kave. Objaviti ću svakako rezultate i naravno čekam vašu kritiku :)

Prilažem nekoliko test fotografija čisto da vidite.
film ILFORD HP400
Fomadon lqn 1+10 - razvijanje na 22 C 9ipo min
Fomafix fiksir - 22 C 2min 40sec
stoper hladna voda










Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 356
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: CB FILM
« Odgovori #6 u: Listopad 25, 2018, 04:09:32 poslijepodne »
Baš me veseli da si našao zadovoljstvo u filmu i analognom procesu, gdje fotografska čarolija postoji u svom iskonskom obliku.
Eksperimentiraj, jer vidim da ti to pričinja zadovoljstvo, a i ja ću ponešto naučiti, kao sada o cafenolu.  8)... zanimljivo.
Evo link za zainteresirane: http://latermag.com/articles/2597-caffenol-film-developing


Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
Odg: CB FILM
« Odgovori #7 u: Studeni 01, 2018, 10:29:30 prijepodne »
Srdačan pozdrav prof. Joško !

Nekoliko motiva snimljenih 29 10 2018 na Punti Planka - Rt Ploča po ekstremnom jugu. Otkada postoje meteo mjerenja ovo je najače jugo koje je puhalo. Snimao sam na 120 film Ilford PANF50, aparat Kiev 60 + Volna 80mm f2.8 objektiv sa žutozelenim filterom (ideja je bila snimati sa narančastim ali dostava i kupovina se rastegla). Sama lokacija je atraktivna pogotovo po ekstremnom vremenu.
Problem u startu i kako sam doskočio - film od 50 ISO je nedovoljno osjetljiv za snimanje po jugu i oblačnom vremenu. Film sam odlučio eksponirati kao da je 400 ISO. Iako sam imao odgovarajući film odlučio sam ići ovim pristupom jer mi je cilj bio postići koliko je moguće veći kontrast na fotografiji, pa čak i istaknuti strukturu filma tj zrnatost. Nazalost nigdje pronaći informaciju kako film razviti u Fomadon razvijaču - uzeo sam prosjek trajanja razvijanja od nekoliko razvijača i nadodati 2 minute - u konačnici film se razvijao 11 minuta pri temp 23 C. Fiksiranje na 23C 2:30min.
Iako sam imao snimljeno na digitali - bilo mi je žao ako "film ne uspije" pogotovo ne ovako jedinstvene snimke. U nastavku prilažem rezultat kako je "film uspija" Mogu reći da sam prilično zadovoljan rezultatom. Objavio ih je Dalmacija Danas portal :) tu su me iznenadile i pozitivne reakcije ljudi i urednika portala. Kaže da je ovo jedinstveno i originalno.  Očekujem naravno i Vaše profesionalno mišljenje i kritiku :) Prilažem dio fotografija












Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 356
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: CB FILM
« Odgovori #8 u: Studeni 01, 2018, 04:17:16 poslijepodne »
Teško mi je sa sigurnošću govoriti o tehničkoj kvaliteti obrađenog filma, a da taj film nisam imao u rukama. Ove slike koje prilažeš su digitalizirani otisci negativa tj. digitalna slika u koju je software umiješao svoje prste. Film se čita samo vizualnim pregledom negativa.
Ipak, i ovo digitalizirano izdanje filmskog negativa govori da je izbor filma bio loš za ovaj motiv. Ilford PANF Plus je film relativno niske osjetljivosti, koji ima izražen kontrast i jako sitno zrno. Ekspozicijom si mu dodao 3 blende koje ovaj film nije u mogućnosti pokazati push procesom, radi ionako već strme gradacijske krivulje (1. fotografija). To je vidljivo u sjenama koje su duboke i neprorađene (3. fotografija). Bolje da nisi imao narančasti filter, jer bi stvar još više eskalirala. Ilford za ovaj film navodi samo malu mogućnost podekspozicije od 1/3 blende, dok preporučuje preekspoziciju od najviše 1 blende. Navedene vrijednosti razvijanja pod kraćim ili dužim vrijednostima ekspozicije od preporučenih, su dane za samo zabunom napravljene podekspozicije ili preekspozicije, da bi se spasio negativ i dobila kakva-takva slika.
Na ovim slikama glavni nedostatak je izostanak kratke brzine zatvarača, koja bi ti dala fine, iznijansirane tonske detalje u svjetlini morske pjene (3., 4. i 5. fotografija). To ti je mogao osigurati samo visoko osjetljivi film. Kombinacija s filtrima (žutim, narančastim ili crvenim) je stvar za eksperimentiranje pri određenim svjetlosnim uvjetima, ali ideja je dobra.

Prilažem dvije tabele, jednu od Ilforda, a drugu od Fome, da ti se nađu pri ruci.

« Zadnja izmjena: Studeni 01, 2018, 04:23:41 poslijepodne od Joško Ćurković »

Antonio Miše

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 9
Odg: CB FILM
« Odgovori #9 u: Studeni 01, 2018, 04:29:14 poslijepodne »
Zahvaljujem profesore i nastavljam dalje sa eksperimentiranjem ! Definitivno se gubi dosta informacije skeniranjem malo sam gledao i uspoređivao negative sa skenovima - inače skeniram na Epson V500 negative, stariji model ali jako kvalitetan. Sve mi je ovo još "sklizak" i novi teren ali svakako bi tu želio napredovati i naravno očuvati analognu kulturu snimanja i izrade fotografije. Pogledati ću tablice gradacija svakako