Autor Tema: Studio  (Posjeta: 8100 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Davor Ergo

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 10
Studio
« u: Siječanj 09, 2014, 02:45:38 poslijepodne »
ovo je par fotografija snimljenih pomoću jednog ili više bliceva tj u studijskim uvjetima.
« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:08:13 prijepodne od Joško Ćurković »

Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 551
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: Studio
« Odgovori #1 u: Siječanj 09, 2014, 04:51:03 poslijepodne »
Vidim da si se malo zaigrao s umjetnom rasvjetom, pa bi bilo dobro da, prije mog osvrta, objasniš:
1. Kakva je bila tvoja (autorska) namjera kod snimanja, odnosno kakav fotografski zadatak je trebalo riješiti?
2. Kako je, s tehničke strane, izgledalo snimanje (malo detaljnije o vrsti i poziciji svjetala)?
3. Da li si zadovoljan s rezultatom i zašto?


« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:09:38 prijepodne od Joško Ćurković »

Davor Ergo

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 10
Odg: Studio
« Odgovori #2 u: Siječanj 09, 2014, 06:30:58 poslijepodne »
 DSC_2397.jpg
htio sam snimiti osobu koja uživa u cigareti. niži kut snimanja i dramatično svjetlo daju modelu više značenje tj. osoba se doima jako samouvjerena i opuštena.  izvor svjetla je jedan blici kroz mini softbox pozicioniran oko 1m od modela lijevo gore. zadovoljan sam sa fotografijom, jedino mi smeta što se vidi lampa na zidu u pozadini.

DSC_2398.jpg
isto kao i fotografija prije, samo se ne mogu odlučiti koji izraz modela mi je bolji. zanima me vaše mišljenje.

DSC_2399.jpg
htio sam snimiti krupni portret u prigušenoj atmosferi. smeta ni sjena ispod nosa, trebao sam dodati još jedno svjetlo da ublažim tu sjenu. općenito mi je svjetlo preoštro. način snimanja je isti kao i kod predhodnih dviju fotografija.

 DSC_4642.jpg
trebao sam snimiti proizvode koji će ići u web katalog jedne firme. htio sam prikazati svaku hrpicu sjemenki zasebno ali ih istovremeno staviti u kontekst sa drugim hrpicama da se vidi da spadaju pod istu kategoriju. podloga je bila papir, a izvor svijetla jedan blic kroz kišobran pod kutom od cca 45 stupnjeva s prijeda a dva blica su išla direktno na pozadinu. htio sam da podloga bude savršeno bijela ali to nisam uspio jer nism imao mogućnost da stavim blic ispod.

IMG_1376.jpg
isto kao i fotografija prije samo je ovdje blic s prijeda bio smješten lijevo od objekta a s desne strane sam imao slabije kontinuirano bijelo svjetlo.

IMG_3754.jpg
htio sam sterilni prikaz jednog proizvoda koji nema pozadinu ali sam htio da se vidi da stoji na nekoj podlozi. snimano je na bijelom papiru koji se iz podloge diže u pozadinu. na pozadinu su išla dva blica a na objekt jedan blic kroz kišobran. sa ovom fotografijom sam zadovoljan, jedino sam mogao obrisati prašinu sa kamere  :D

IMG_3756.jpg
htio sam viditi jeli mogu izgoriti pozadinu a da ipak vidim staklo. mislim da s prijeda nisam stavio blic nego je bilo sobno svijetlo a pozadina je izgorena s dva blica.

IMG_8791-Edit-2.jpg
ovo je bila improvizacija na brzinu. trebalo je snimiti osobu koja radi u korisničkom servisu. pozadina je trebala biti neutralna. stavio sam bijelu ploču kao pozadinu i osvijetliko je jednim blicom tako da dobijem savršeno dijelu pozadinu. desna strana modela je osvjetljena svjetlom dana koje prolazi kroz prozor koji je udaljem možda 1m od modela a i spred modela možda 3m je bijeli zid od koji sam odbio jedan blic.
nisam zadovoljan tonovima i bojom lica a ni sa izrazom lica modela.
 
« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:14:46 prijepodne od Joško Ćurković »

Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 551
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: Studio
« Odgovori #3 u: Siječanj 10, 2014, 10:58:58 prijepodne »
Koristeći jedan izvor svjetla sa strane za ovaj portret, kako si sam rekao, dobio si dramatičan učinak. Koliko takav učinak se može "pomiriti" s uživanjem u cigareti, ostavljam tebi da procijeniš. Ono što mene ponajviše smeta na ovim portretima su nedovoljno iskontrolirani detalji koje ovako dramatično svjetlo ostavlja na modelu. Sjena je duboka i oštra, te kao takva neprimjerena za ovu osobu. Veličina i položaj sjene s obzirom na detalje lica, posebno na drugoj i trećoj fotografiji, su loše izvedeni. Očima nije posvećena dovoljna pažnja na prve dvije fotografije. Na trećoj slici one dobivaju sposobnost komunikacije s promatračem. Jedna reflektirajuća ploha s prednje strane bi pomogla proraditi sjenu i detalje u i oko očiju (ali opći utisak ne bi značajnije popravila). Na prve dvije fotografije postoji još nekoliko detalja koji "bodu" oči. Položaj ramena je više nego loš, a zahvaljujući ovom svjetlu poprima neprirodan oblik, te se "gura" u prvi plan. Cigareta na prvoj fotografiji je nedovoljno izražena, a ovako postavljena gubi značaj, te predstavlja smetnju na slici. Čija je ruka koja drži cigaretu? Na drugoj fotografiji je to dim koji izlazi kroz usta. Pošto na toj slici ne postoji kontekst koji "opravdava" taj dim, onda on izaziva zbunjujući učinak kod promatrača. Naušnice i majica s naglašenim detaljem nekog crteža su dodatni detalji o kojima nije vođeno računa.
Kako vidiš, puno je tu materijala za popravak, a da se lampe u pozadini nisam ni dotakao. Treća fotografija je, zahvaljujući pogledu i povećanom izrezu, na tragu prihvatljivog portreta. Uz bolju kontrolu sjene i položaja ramena, ta slika bi bila prihvatljiva.
Fotografija sa sjemenkama je loše komponirana. Čini mi se da si se više bavio problemom bijele pozadine nego objektom snimanja. To je urodilo plodom, pa je bijela pozadina došla u samo središte slike i našeg interesa. Time je naša pažnja, umjesto sjemenkama, posvećena bjelini pozadine. Rješenje se nalazi u drugačijoj kompoziciji slike. Izbor izolirane dubinske oštrine je tvoj odabir kao autora, ali vodi računa da takav kreativni element mora imati pokriće u kompoziciji slike.
Bijele bočice su loše osvijetljene. Puno svjetla dolazi s pozadine, što za učinak ima pojavu duple sjene. Niti odnosi svjetla s prednje strane nisu dobro izbalansirani, tako da bočice gube volumen. Glavni problem na ovoj slici je položaj i jakosni odnos među svjetlima. Iako si bočice posložio, vodi računa o svakom detalju, pa tako i o položaju prve bočice s lijeve strane.
Slika kamere pati od istog problema kao i gornja slika s bočicama. Pošto je ovaj objekat taman, loš učinak pozadinskog svjetla možeš vidjeti na gornjim rubovima objekta. Taj dio je pregoren. Tekstura materijala je neprepoznatljiva. Općenito, loše svjetlo.
Ako je tvoja namjera bila snimanje stakla, tada si trebao uzeti stakleni predmet. Ovaj mali akvarij, radi objekata u posudi je nešto sasvim drugo. Osvijetljena pozadina je rješenje za ovaj tip snimanja, ali za to moraš imati bolje uvjete nego je to ovdje slučaj. Takav je moj dojam.
I na posljednjoj snimci si se više bavio pozadinom a  manje objektom snimanja. Svjetlo na modelu je izrazito plošno, pa je lice izgubilo volumen i pretvorilo se u palačinku. Jedina sjena je ona od slušalice s mikrofonom. Glavu si smjestio u sam centar slike, što ne smatram najboljim izborom. I na tako "centriranoj" kompoziciji, očima koje plijene pažnju opasno se suprotstavlja crveni trapez u donjem desnom uglu.

Bez obzira na to što sam na ovim slikama pronašao dosta zamjerki, drago mi je da "treniraš" sa svjetlom. Fotografija se najbolje uči na greškama, po mogućnosti svojim.


« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:26:08 prijepodne od Joško Ćurković »

Davor Ergo

  • Stari član
  • ***
  • Postova: 10
Odg: Studio
« Odgovori #4 u: Siječanj 10, 2014, 01:24:07 poslijepodne »
hvala profesore! nisam ni očekivao bolje kritike. ove fotografije sam digao da bi me uputili na mane koje ja ne vidim. i još ću ih dizati ako vam ne smeta.
« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:26:33 prijepodne od Joško Ćurković »

Joško Ćurković

  • Administrator
  • Istaknuti član
  • *****
  • Postova: 551
    • Fotografija - Joško Ćurković
Odg: Studio
« Odgovori #5 u: Siječanj 10, 2014, 03:09:14 poslijepodne »
Naravno da ne. Jedino tako ove stranice ispunjavaju svoju svrhu.

« Zadnja izmjena: Studeni 21, 2014, 09:26:47 prijepodne od Joško Ćurković »